Siirry sisältöön

Asiakastyytyväisyys & hyväntekeväisyys

Myyntiorganisaationa olemme monella tapaa yhteydessä asiakkaisiimme. Jotta voimme kehittää toimintaamme ja palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin, haluamme tietää, kuinka yhteistyö kanssamme sujuu. Siksi kysymme usein, kuinka onnistuimme.

Monenlaisia asiakasyhteyksiä

Tuoteasiantuntijamme käyvät esittelemässä tuotteita, kouluttavat laitteiden käytössä ja vastaavat tuotetukipyyntöihin. Teknisen tuen asiantuntijamme käyvät asentamassa laitteita, tekemässä määräaikaishuoltoja ja hoitamassa vikakorjauksia. Asiakaspalvelumme ottaa tilauksia vastaan, vastaa saatavuustiedusteluihin ja laskuttaa toimitetuista tuotteista ja palveluista. Logistiikkatiimimme lähettää tuotteita ympäri Suomea ja vastaanottaa huoltoon saapuvia laitteita.

Asiakastyytyväisyyskyselyt ja niihin reagointi

Jokaisen tuoteasiantuntijan ja teknisen tuen edustajan tekemän asiakaskäynnin jälkeen lähetämme asiakkaalle sähköpostilla kyselyn, jossa pyydetään arvioimaan tapaamisen onnistumista: oliko edustajamme palveluhenkinen, vastattiinko esitettyihin kysymyksiin, löytyikö ongelmaan ratkaisu, noudatettiinko sovittua aikataulua, osoittiko edustaja ammattitaitoa jne.

Käynteihin liittyvien kyselyjen lisäksi lähetämme asiakkaillemme korkeintaan kerran vuodessa yleisen asiakastyytyväisyyskyselyn. Siinä on mahdollisuus lausua mielipiteensä myös mm. asiakaspalvelumme kanssa asioimisen helppoudesta ja reklamaatioiden käsittelyn asiallisuudesta sekä logistiikkatiimimme vastuulla olevasta tavaratoimitusten nopeudesta ja oikeellisuudesta.

Spesifisten kysymysten lisäksi kyselyissä on aina myös vapaan sanan kenttä, johon voi kirjoittaa terveisiä joko kehuakseen tai antaakseen korjaavaa palautetta toiminnastamme.

Vuosittain lähetämme asiakkaillemme yhteensä tuhansia kyselyitä. Niiden tuloksia käydään säännöllisesti läpi joko tiimeittäin tai yleisen asiakastyytyväisyyskyselyn tapauksessa yrityksemme koko henkilökunnan kesken. Vastausten perusteella tiedämme paremmin, mikä menee hyvin ja missä meillä on kehitettävää. Kehityskohteita käsitellään tiimien omissa palavereissa, joissa myös sovitaan tehtävistä jatkotoimenpiteistä ja toimenpiteiden seurannasta.

Euroja hyväntekeväisyyteen

Kiitokseksi kyselyihin vastaamiseen käytetystä ajasta lahjoitamme hyväntekeväisyyteen euron jokaisesta täytetystä kyselystä. Kyselyn yhteydessä tiedustelemme aina, mihin valitsemistamme kohteista vastaaja haluaisi meidän lahjoittavan rahaa. Lahjoituskohteinamme eri vuosina on ollut mm. ympäristö, kestävä kehitys, eläimet, lapset ja vähävaraiset. Lahjoituksia ovat vastaanottaneet mm. WWF Suomi, Kotimaanapu, SEY Suomen eläinsuojelu, Pelastetaan lapset ry, Lastenklinikoiden Kummit ry ja Suomen Punainen Risti.

Vastauksista kaksinkertainen hyöty

Asiakastyytyväisyyskyselyiden vastaukset auttavat meitä parantamaan palveluitamme, ja lahjoitukset auttavat tukemaan tärkeitä asioita. Iloksemme voimme todeta, että toimintaamme ollaan hyvin tyytyväisiä, mutta toki aina jotain parannettavaakin löytyy. Mitä enemmän vastauksia saamme, sitä paremmin osaamme toimia asiakkaidemme toivomalla tavalla ja samalla tärkeää työtä tekevät tahot saavat enemmän varoja omaan toimintaansa.

Yhteyshenkilöt